
06May
Redovnim održavanjem šumskih puteva i objekata na njima do trajnijeg roka korištenja
Otvaranje šuma ne podrazumijeva samo planiranje i izgradnju novih dionica, od ključnog značaja su i procesi redovnog održavanja, saniranja i rekonstrukcije postojeće mreže šumske transportne infrastrukture. Stoga se se cjelokupan proces mora posmatrati sa aspekta stanja puteva i objekata na šumskim putevima, kao i nosivosti već izgrađenih šumskih kamionskih puteva.
Oštećenja na šumskim putevima i objektima nastaju kao rezultat korištenja, jer su izloženi specifičnom velikom osovinskom saobraćnom opterećenju i stalnom utjecaju vremenskih prilika. Zbog nastanka oštećenja putevi se moraju blagovremeno sanirati jer u suprotnom malo oštećenje vremenom može dovesti do velikog problema, koje može ugroziti sigurnost korisnika i dovesti do velikih ekoloških šteta.
Redovno održavanje kamionskih puteva i objekata na njima ima za cilj čuvanje šumskih puteva što je duže moguće te zaštita korisnika od nesreća i opasnosti ali i smanjenje štete na vozilima.
Ako se ne održavaju redovno i adekvatno, oni gube svoju funkcionalnost a u najgorem slučaju, mogu da propadnu. Ako se to desi, troškovi održavanja i popravke rastu, uz porast troškova prevoza drva i rada u šumi.
U poslovnoj jedinici “Šumarija Olovo”, radnici radne jedinice “Građenje i održavanje”, su tokom prošle i ove godine aktivno radili na održavanju i rekonstrukciji šumske infrastrukture.
Tako je u odjelu 85 i 86 GJ”Krivaja”, vlastitom radnom snagom izgrađen novi most za traktore, za prelaz preko rijeke Oćevice. Most je dužine 9 metara i njegovom izgradnjom je olakšan izvoz drvnih sortimenata.
Most na rijeci Krivaji, na lokalitetu Kamenica, koji je ranije finansiran sredstvima preduzeća, nakon višegodišnjeg korištenja zahtijevao je rekonstrukciju kako bi nesmetano i bezbijedno bio omogućen pristup drvnim sortimentima.
Čvrsta betonska i željezna konstrukcija mosta nije mijenjala izgled, ali su drvene talpe vremenom istrošene te su zamijenjene novim. Talpanje je također obavljeno vlastitom radnom snagom.
Također, u odjelu 117 “Donja Stupčanica” je napravljena nova utovarna rampa a izvršeno je i nasipanje i popravka postojećeg puta kako bi se olakšao pristup drvnim sortimentima.
Prošle godine u ovoj poslovnoj jedinici izgrađen je šumski tehnološki put u odjelu 73 i 75 “Donja Stupčanica”, dužine jedan kilometer i 152 metra. Radovi na izgradnji puta su uključivali krčenje šiblja i sječu drveća sa trase, mašinski iskop zemlje sa nivelisanjem terena, izradu nasipa materijalom iz pozajmišta, zbijanje posteljice vibrovaljkom do potrebne nosivosti, izradu tampona od kamenog materijala, izradu završnog dijela tampona, izradu betonskih cjevastih propusta i drenežnih rovova na profilima, te ugradnju krupnijeg kamena u kolotrage na profilima.
S obzirom na dužinu, izgradnja ovog puta je iziskivala značajna sredstva koja su obezbijeđena iz tekućeg poslovanja a radove je izvodila vlastita radna snaga RJ”Građenje i održavanje” Olovo.
Ove godine se vrše njegove popravke na mjestima koja zahtijevaju intervenciju.
Na šumskom kamionskom putu u slivu Tribije, konkretno naselju Delići, izvršena je sanacija mosta, koji će se koristiti za potrebe preduzeća ali i lokalne zajednice. Radovi su izvršeni vlastitom radnom snagom i finansirani su sredstvima iz tekućeg poslovanja.
Dijelom vlastitom radnom snagom, a dijelom angažovanjem izvođača, izgrađen je i šumski tehnološki put u odjelu 81 i 82 GJ”Tribija – Duboštica”, u dužini od jednog kilometra i 30 metara.
Zajedničkim snagama sa mještanima MZ”Kolakovići”, vršena je i rekonstrukcija puta koji lokalno stanovništvo koristi za pristup privatnim poljoprivrednim posjedima a naše preduzeće za izvoz drvnih sortimenata.
Prema riječima rukovodioca poslovne jedinice “Šumarija Olovo”, Ćazima Hadžiefendića, radovi koji se provode na redovnom održavanju šumskih kamionskih puteva u ovoj poslovnoj jedinici, a izvode se u vlastitoj režiji, su čišćenje puteva i mjestimično popravljanje putne komunikacije, uređenje i očuvanje škarpi nasipa, usjeka i zasjeka (čišćenje odrona i uređenje vegetacije), uređenje bankina, čišćenje i produbljivanje odvodnih kanala i propusta, manje popravke mostova, te čišćenje snijega u zimskom periodu. Svi ovi radovi se izvode ručno ili mašinski, u zavisnosti od vrste radova.
Šumska infrastruktura služi prvenstveno za potrebe gospodarenja šumama i sastavni je dio šume. Planiranje, izgradnja i održavanje šumske infrastrukture obavlja se uz poštivanje tehničkih, gospodarskih i ekoloških uslova, šumskog tla, vegetacije, divljači i uz njihovu maksimalnu zaštitu. Pri planiranju i izgradnji šumske infrastrukture potrebno se prilagoditi prirodnom okolišu te uvažavati potrebe lokalne zajednice, kao i protupožarne, turističke i rekreativne potrebe.